Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Frauduleuze sms & oproep
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2024 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2024 - Mobiele
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Fraude
Compensatie bij dienstonderbreking
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Onlineplatforms
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 776 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Project Atlas - Validering van de gegevens met betrekking tot de dekking verstrekt door de mobiele operatoren
Publicaties › Overige -
24/02/2016
Het BIPT voert maatregelen uit op het terrein om de geldigheid van de bestanden verstrekt door de operatoren te verifiëren.
De regulatoren van de elektronische-communicatienetwerken keuren de herziene tarieven voor toegang tot de kabel definitief goed
Publicaties › Persbericht -
19/02/2016
De CRC (Conferentie van Regulatoren voor de elektronische- Communicatiesector) heeft de herziene tarieven goedgekeurd die Brutélé, Nethys (VOO), en Telenet mogen factureren aan de operatoren die breedband- en televisiediensten wensen aan te bieden via de kabel.
Besluit van 12 januari 2016 met betrekking tot de samenstelling van het college bedoeld in het koninklijk besluit van 5 mei 2006 betreffende een verzoeningsprocedure voor het BIPT voor het jaar 2016
Publicaties › Besluit -
23/01/2016
Besluit betreffende de samenstelling van het verzoeningscollege voor het jaar 2016.
Programmering van de radiokanalen voor de zee- en binnenvaart
Publicaties › Overige -
06/01/2016
Particulieren en bedrijven staan open voor veranderingen in de klassieke universele postbedeling
Publicaties › Persbericht -
22/12/2015
Enquête bij particulieren, bedrijven en publieke overheden over de klassieke universele postbedeling
Het BIPT publiceert de economische kerncijfers van de postsector voor het jaar 2014
Publicaties › Persbericht -
10/12/2015
Brussel, 10 december 2015 – Het BIPT maakt de economische kerncijfers bekend die betrekking hebben op de postsector in het jaar 2014. Ondanks dalende volumes voor brievenpost in 2014, stegen onder impuls van de pakjes- en expressmarkt de globale inkomsten in de postsector en bleven de investeringen sterk toenemen. De prijzen van postzegels stegen en dankzij groeiende e-commerce steeg het gemiddeld aantal geleverde pakketten.
Het BIPT brengt verslag uit over de kwaliteit, de toegang en de informatieverstrekking in de postkantoren en PostPunten
Publicaties › Persbericht -
04/11/2015
Brussel, 4 november 2015Het BIPT brengt verslag uit over uitgevoerde controles van het retailnetwerk van bpost, over de kwaliteit van informatieverstrekking in postkantoren en PostPunten en de toegankelijkheid ervan. Globaal is de informatieverstrekking eerder goed, al benadrukt het BIPT het belang van de opleiding van het personeel om correct te kunnen antwoorden op de vragen van het cliënteel en de wettelijke verplichting om de toepasselijke tarieven uit te hangen in de postkantoren. 97% van de gecontroleerde postkantoren wordt als makkelijk toegankelijk beschouwd, maar een pijnpunt is wel de toegang van postkantoren en Postpunten voor personen met een handicap.
Belgische gebruiker eerder tevreden over telecommunicatiediensten
Publicaties › Persbericht -
28/10/2015
Brussel, 28 oktober 2015 Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête over hoe de gebruikers de Belgische elektronische-communicatiemarkt zien. Consumenten zijn globaal gezien eerder tevreden. Wanneer zij problemen ervaren, situeren deze zich vooral bij internet en televisie. Veranderen van bundel van telecomdiensten gaat volgens hen niet altijd even gemakkelijk als veranderen van mobiele telefonie. Gebruikers willen goed geïnformeerd worden, bijvoorbeeld over het voor hen voordeligste tariefplan of de werkelijke internetsnelheid van hun verbinding.
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (oktober 2015)
Publicaties › Mededeling -
28/10/2015
Enquête over de perceptie van de Belgische elektronische communicatie-markt door de gebruikers (oktober 2015)
14 telecomoperatoren nemen in oktober deel aan een campagne ter promotie van het mobiele internet in België
Publicaties › Persbericht -
23/09/2015
14 telecomoperatoren bieden diverse voordelige acties aan, zoals extra datavolume, voor personen die tot dusver geen of weinig mobiel internet gebruiken.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
63
64
65
66
(pagination.current)
67
68
69
Volgende pagina »
Naar boven