Belgisch Instituut voor postdiensten en telecommunicatie
Zoeken
search.button
NL
FR
DE
EN
Consumenten
Operatoren
Consumenten
Zoeken
search.button
Telefoon, internet, tv
Rechten en verplichtingen
Rechten en verplichtingen
Algemeen kader
Contract
Inhoud
Wijziging door de operator
Duur van het contract
Samenvatting van het contract
Factuur
Inhoud van de factuur
Onbetaalde factuur
Aansluiting
Vrije modemkeuze
Operatoren vergelijken
Operatoren vergelijken
Aanbiedingen vergelijken
Mobiele telefonie
Bundels
Vaste telefonie
internetaansluiting
Tariefvergelijker
Lijst van de mobiele operatoren
Lijst met de bestaande vaste en convergente operatoren
Kwaliteitsindicatoren
Dekking
Glasvezel
Veranderen
Veranderen
Veranderen van operator
Veranderen van vaste operator?
Overdraagbaarheid
Het contract opzeggen
Tarieven
Tarieven
Sociaal tarief
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Rechtstreekse aanrekening
Beheer van het verbruik
Waarschuwingsmechanisme (“Bill Shock”)
Roaming
Internationaal bellen & sms'en
“Prijzen”-studies
Nationale vergelijking 2025 – Vast en convergent
Nationale vergelijking 2025 - Mobiele
Consumentenenquêtes
Consumentenbescherming
Consumentenbescherming
Noodnummers en nooddiensten
Gebruikers met een handicap
Prepaid kaarten
Netneutraliteit
Compensatie bij dienstonderbreking
Spoofing
Frauduleuze sms & oproep
Wat is frauduleuze simswapping?
Postdiensten
Algemene informatie
Algemene informatie
Distributie
De universele postdienst
Kwaliteit
Tarieven
Vragen over postdiensten
Operatoren / De netwerken
Operatoren / De netwerken
Operatoren
Postale punten
E-commerce
Radiofrequenties
Privégebruik / Hobby
Privégebruik / Hobby
Vrij radiogebruik
Drones
Radioamateurs
Luchtvaart
Maritiem
Jacht
Professioneel gebruik
Professioneel gebruik
Een vergunning verkrijgen/opzeggen
Vaste netwerken (straalverbindingen)
Private lokale breedbandradionetwerken
Mobiele netwerken
Testen & proeven
Satellietgrondstations
Stoorzenders
Radars
Evenementen
Micro's
Controles / Storingen
Markttoezicht
Markttoezicht
Markttoezicht
Aankopen van apparatuur in het buitenland en via het internet
De nationale beperkingen
Verboden en/of particuliere apparatuur
Indoordekking mobiele netwerken
Laadpalen van het merk Easee
Gezondheid / Milieu
Frequentieplan
Digitaal
De Digital Services Act (DSA)
De Digital Services Act (DSA)
Digital Services Act in een notendop
Aanbieders van online tussenhandels-diensten
Betrouwbare flaggers (DSA)
Toegang tot platformgegevens voor onderzoekers
Buitengerechtelijke geschillenbeslechting bij onlineplatformen
DSA: een klacht indienen
Gedragscode+ voor de bestrijding van illegale haatzaaiende uitlatingen
Terroristische inhoud online (TCO)
Terroristische inhoud online (TCO)
Wat is terroristische inhoud?
Wat is de Europese wet?
Je rechten als je inhoud onterecht wordt verwijderd?
Bevoegde autoriteiten in België en de rol van het BIPT
BIPT
De regulator
De regulator
BIPT
De Raad
Samenwerking
Nationale betrekkingen
Internationale betrekkingen - Telecom & Radiocom
Internationale betrekkingen - postsector
1993-2023: 30 jaar van activiteit
Opdrachten
Strategie
Activiteiten
Activiteiten
Actiemiddelen
Aan het BIPT te verstrekken informatie
Praktische tools
Plannen en verslagen
Werken bij het BIPT
Vragen & klachten
Faq
Klachten
5G
Aanleg van infrastructuur
Nieuws
Operatoren
FR
NL
DE
EN
Consumenten: 819 resultaten gevonden
Export XML
Zoeken
Drones
Pagina's
Het gebruik van drones is onderworpen aan andere regels naast deze in verband met radiocommunicatie.
Vrij radiogebruik
Pagina's
Om communicatiemiddelen te kunnen gebruiken zonder vervelende storingen te veroorzaken dient een specifieke frequentie te worden toegekend aan elke gebruiker. Daartoe moet een vergunning worden gevraagd aan het BIPT.
Postale punten
Pagina's
Hoe kan ik de dichtstbijzijnde brievenbus vinden en het laatste uur van lichting?
Gebruikers met een handicap
Pagina's
Het is belangrijk dat personen met een handicap kunnen beschikken over elektronische communicatie-apparatuur die aangepast is aan hun specifieke noden. De GARI-databank bevat een overzicht van zowel mobiele apps als telefoontoestellen en tablets die elektronische communicatiediensten toegankelijker maken voor gebruikers met een handicap. De MMF-GARI-database wordt niet beheerd door het BIPT.
Oproepen & sms-diensten met toeslag
Pagina's
Voor bepaalde nummers voor telefoonoproepen of sms’en geldt een toeslag. U kunt aan uw operator vragen om de toegang tot deze nummers met toeslag gratis te blokkeren. In geval van problemen kunt u contact opnemen met uw operator; in geval van fraude kunt u een klacht indienen.
Internationaal bellen & sms'en
Pagina's
meta
Stoorzenders
Pagina's
Het gebruik en bezit van jammers (stoorzenders) door particulieren is niet toegestaan in België.
Prepaid kaarten
Pagina's
De gebruikers van bestaande of toekomstige prepaid kaarten waarmee mobiele elektronische-communicatiediensten kunnen worden gebruikt (telefoneren, op het internet gaan, sms’en versturen, enz.) moeten geïdentificeerd worden. Het gaat hier om een van de antiterreurmaatregelen die de regering heeft vastgesteld. Je kunt je identificeren op het ogenblik van de aankoop van de prepaid kaart (bijvoorbeeld in een verkooppunt) of later (bijvoorbeeld als je de prepaid kaart koopt in een verkooppunt dat niet de mogelijkheid heeft om je te identificeren). In dat geval moet je je later identificeren via de website van de operator. Jouw operator zal je inlichten over de identificatiemethode(s) die hij aanbiedt.
Roaming
Pagina's
Er is sprake van roaming wanneer je mobiele-telefoniediensten (bellen, sms’en en mobiel internet) gebruikt op reis in het buitenland: je belt (of verstuurt een sms of mms) naar een vast of mobiel nummer van het land waar je je bevindt. Je mag roaming niet verwarren met internationale gesprekken . In het laatste geval gaat het om gesprekken en sms’en vanuit België naar een buitenlands nummer. Dat onderscheid is belangrijk aangezien in geval van gesprekken binnen de EU de tarieven veel duurder kunnen zijn dan roaming binnen de EU.
Noodnummers en nooddiensten
Pagina's
De telecomoperator moet u gratis laten bellen en faxen naar de noodnummers 100, 101 en 112. Hij moet ook ervoor zorgen dat uw plaats vanwaar u belt wordt doorgegeven aan de hulpdiensten. Indien u de internetlijn gebruikt om te bellen via nomadische diensten (een telefoonnummer dat u overal ter wereld kunt gebruiken) of diensten zoals Skype, hebt u niet altijd toegang tot nummers voor nooddiensten zoals 100, 101 of 112. Ga na hoe dat zit bij uw dienstenaanbieder.
Vorige pagina
1
2
3
4
...
57
58
59
60
(pagination.current)
61
62
63
Volgende pagina»
Naar boven