• Je hebt het recht op duidelijke informatie

    Pagina's
    U neemt een abonnement voor een vaste lijn, een gsm, internet of een bundel met bijvoorbeeld gsm, internet en televisie? Of u koopt een prepaidkaart ? Dan moet de telecomoperator u informatie geven. over uw abonnement of prepaidkaart over alle kosten die u moet betalen over andere, goedkopere formules
  • Besluit van 2 september 2019 betreffende de erkenning van de Bruxelles Royal Yacht Club

    Publicaties › Besluit -
    De Brussel Royal Yacht Club, Vilvoordsesteenweg 1, te 1020 Brussel wordt erkend als erkend opleidingscentrum voor SRC-bedieningscertificaten. De attesten van theoretische en praktische opleiding uitgereikt door de Brussel Royal Yacht Club verlenen toegang tot de inschrijving voor het SRC-examen dat georganiseerd wordt door het BIPT vanaf de inwerkingtreding van dit besluit (dat wil zeggen op de datum van publicatie ervan op de website van het BIPT).
  • Frauduleuze sms & oproep

    Pagina's
    Een frauduleuze sms of oproep tracht, via een vaag bericht of een onderbroken oproep, u naar een nummer met toeslag te laten bellen in België of het buitenland. Indien u het nummer niet kent, verifieer dan de structuur alvorens terug te bellen, of bel niet terug. Wees voorzichtig.
  • Klachten

    Pagina's
    U dient uw vragen te stellen overeenkomstig de aard van het probleem dat u ondervindt.
  • Aansluiting

    Pagina's
    Momenteel is er geen aanbieder van de geografische universele dienst aangewezen. De aansluiting op een vast netwerk is doorgaans betalend.
  • Aanvraagformulier voor het verkrijgen van een machtiging voor het gebruik van private radiocommunicatiestations

    Pagina's
    Aanvraagformulier voor het verkrijgen van een machtiging voor het gebruik van private radiocommunicatiestations
  • Telefonieaanbiedingen vergelijken

    Pagina's
    Bij vaste telefonie kunt je een aansluiting en gesprekken nemen bij eenzelfde operator of bij verschillende operatoren, door technologieën te gebruiken die zijn gebaseerd op de kopertelefoonlijn, de distributiekabel of het internet.
  • Kwaliteitsindicatoren

    Pagina's
    Welke soort klantendienst heb ik nodig? Waar vind ik relevante/nuttige informatie? Moet de verbinding altijd beschikbaar zijn? Pas op: de operatoren verbinden zich ertoe om hun beste inspanningen te leveren maar controleer de beloofde kwaliteit en kijk of jouw operator verbintenissen inzake opheffing van storingen aangaat.
  • Gebruikers met een handicap

    Pagina's
    Het is belangrijk dat personen met een handicap kunnen beschikken over elektronische communicatie-apparatuur die aangepast is aan hun specifieke noden. De GARI-databank bevat een overzicht van zowel mobiele apps als telefoontoestellen en tablets die elektronische communicatiediensten toegankelijker maken voor gebruikers met een handicap. De MMF-GARI-database wordt niet beheerd door het BIPT.
  • Oproepen & sms-diensten met toeslag

    Pagina's
    Voor bepaalde nummers voor telefoonoproepen of sms’en geldt een toeslag. U kunt aan uw operator vragen om de toegang tot deze nummers met toeslag gratis te blokkeren. In geval van problemen kunt u contact opnemen met uw operator; in geval van fraude kunt u een klacht indienen.
Naar boven