Je hebt een vaste lijn:
- Je behoudt je telefoonnummer als je binnen dezelfde telefoonzone blijft.
- Je ondertekent of valideert online een schriftelijke machtiging voor jouw nieuwe telecomoperator. Daarin geef je aan dat je nieuwe operator ervoor moet zorgen dat je jouw oude nummer kunt behouden.
Je nieuwe operator sluit je vroegere abonnement af en neemt je oude nummer over.
- Je kunt jouw telefoonnummer onmiddellijk overdragen naar je nieuwe operator. Of: je kiest zelf een datum.
- Is je telefoonnummer overgedragen na de afgesproken datum? Dan heb je recht op een vergoeding van 3 euro (soms 5 euro). Je ontvangt die niet automatisch. Je moet die compensatie zelf aanvragen bij je nieuwe operator. Daarvoor heb je 6 maanden tijd.
Je hebt een gsm:
- Je kunt nog altijd jouw telefoonnummer behouden. Het enige wat je nodig hebt, is een simkaart van je nieuwe operator.
- Je ondertekent of valideert online een schriftelijke machtiging voor jouw nieuwe telecomoperator. Daarin geef je aan dat je nieuwe operator ervoor moet zorgen dat je jouw oude nummer kunt behouden.
Je nieuwe operator sluit je vroegere abonnement af, neemt je oude nummer over en activeert jouw nieuwe simkaart.
- Je kunt jouw telefoonnummer onmiddellijk overdragen naar je nieuwe operator. Of: je kiest zelf een datum.
- Is je telefoonnummer overgedragen na de afgesproken datum? Dan heb je recht op een vergoeding van 3 euro (soms 5 euro). Je ontvangt die niet automatisch. Je moet die vergoeding zelf aanvragen bij je nieuwe operator. Daarvoor heb je 6 maanden tijd.